неделя, 1 юни 2014 г.

Детството

Честит празник на детето, пораснали и не-толкова пораснали деца!
Едно от нещата, в които съм сигурна за себе си е това, че детството ми няма да свърши скоро :)

Днес ще ви разкажа за детството, за което съм си мечтала. Със сигурност повечето от вас имат хубави спомени от детството си. Аз обаче мога да се похваля само с хубави мечти от тогава.
Израснах в дома на баба си, който се намираше на тиха и спокойна "улица за игра на деца". Не знам дали си спомняте тези детски царства, забранени за коли?! Когато бях на около 7, се случи ужасно нещастие с детето на наши близки. Майка ми и баба ми, бяха толкова притеснени за моя живот, че излизах за игра само под зоркия им поглед. Бяха ми забранени безброй така любими и мечтани занимания и това продължи няколко лета. Едно от последствията е, че така и не се престраших като по-голяма да се кача на колело, а на дърво се качих, когато вече имах двете си дъщери...
Сега, когато имам внуче мога да разбера страховете им и не ги съдя толкова строго, но тогава през очите на детството, ми се струваше крайно несправедливо да не мога да се кача дори и на най-лесното за катерене дърво на улицата ни... 
Тази снимка е на серия от визитки или АТС (Artist Trading Card) на тема "Детето в Мен". Когато се включих в размяната, организирана от Деси, имах желанието да направя много весели карти. Имах някаква смътна идея за разноцветно хвърчило(каквото между другото никога не пуснах в небето, но не защото е опасно, а защото нямаше кой да "се занимава" с мен).
И така останаха много неизживяни лудории, които няма да извърша може би никога, но детето в мен е живо и продължава да мечтае за куп невъзможни неща.

Поздрав за всички, които вярват, че детството няма да свърши, със стихотворението на Мария Донева.

Детството

Детството няма да свърши скоро.
Даже със цялата тъмна умора.
Даже със черните дрехи през зимата.
Даже със тежките сенки край името.
Детството – семчица, стръкченце хилаво,
всъщност е меко, но силно и жилаво.
Стряска го болката, дебне го мракът,
умни тревоги го блъскат със лакът…
То оцелява си невъзмутимо.
Свива гнезденца във всичко любимо.
Идва със новото бебе във къщата.
Тръгва си. Връща се. Връща се.
Връща се.

Няма коментари:

Публикуване на коментар